ITALIEN, del 2

Hej där!

Här kommer nu fortsättningen på Italien resan…

När vi hade sett hela byn som vi hade vandrar till så tog vi tåget till Riomaggiore där vi skulle sova över natten. Vi hade hyrt en lägenhet genom Airbnb och läget var så fint.Det här är utsikten från mitt och Victors rum, med balkong i anslutning till rummet. Så fort vi hade fått ordning på allt så satt vi på balkongen och njöt av utsikten ända tills vi skulle ut och äta. Killen som vi hyrde av tipsade om en restaurang som låg nästan precis nedanför lägenheten så vi gick dit. Stället hette Dau Cila och maten var så himlans god. Jag tog i vanlig ordning pasta med skaldjur, men alltså är man i Italien då tar man pasta så är det bara!!! .När vi efter några timmar skulle ta oss hem till lägenheten igen så hittade vi knappt tillbaka. Jag och Victor gick i förväg och inte trodde vi att det skulle vara svårt att hitta tillbaks eftersom det låg så nära. Vi tog en annan väg än den som vi tog till restaurangen och med alla små gångar och vägar så såg mycket likadant ut. Tillslut kom vi hem och då blev det ett PH avsnitt innan vi somnade. Dagen efter vaknade vi upp med strålande sol, så himla underbart! Det var dock inte så varmt på morgonen men det ändrades under dagen. Vi åt en frukost ute och tog oss ganska direkt efter tåget vidare till nästa by.Såhär såg det upp uppifrån och vi bodde till höger, ovanför de blåa båtarna och restaurangen är vid de vita solskydden. Ja ni ser ju hur nära det faktiskt var haha. Tåget tog oss sen till byn Corniglia där vi fick gå en bra bit för att komma till själva byn.Blev inte supertaggad på att gå uppför den här trappan när jag såg hur långt det var. Fasen vad skönt det var när vi väl hade tagit oss uppDet var ingen dålig utsikt från toppen och havet lockade så himla mycket, för kommer ihåg att det var riktigt varmt just då!

Väl inne i byn så kom vi fram till något torg där det bland annat låg en kyrka. Vi satt där ett bra tag och försökte fixa hyrbil som vi sen skulle hämta upp innan vi åkte tillbaka till huset.Innan vi gick tillbaks till tåget för att ta oss till nästa by så avslutade vi med glass. Italiensk glass är den godaste glassen jag ätit och någonsin kommer att äta tror jag.Jag valde vanilj & choklad och Victor tror jag tog lime- & jordgubbsorbet.

Sista byn vi åkte till heter Manarola och det var min absoluta favoritby. Tänker att ni ska få läsa om den i nästa inlägg.

Kram på er & ha det bäst! /Lollo

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )